20 Haziran 2012 Çarşamba

Jean Dujardin - Gülüşü Müthiş Olan Adam


Fark ettim de bu blog gittikçe kültür-sanat ikileminde kalmış klasik bir blog olmaya başlıyor. Yapabileceğim bir şey yok aslında neyi beğeniyorsam onu yazıyorum ve bugünlerde sosyal hayatla bağımı kopardığım için filmlere, kitaplara, aktörlere filan sarmış durumdayım. Biraz önce izlediğim "The Artist" filminin baş rol oyuncusu Jean Dujardin kesinlikle mükemmel bir aktör. Aslında başka bir filmini de izlemiştim Fransız aktörün o filminin adı ise "Lucky Luke"du. Ama yine de "The Artist" filmi 2011 de çekilmiş 1927'li bir film ve bu beni çok çok hem de çok etkiledi. Öncelikle filmi anlatmak gerekirse şöyle özetleyebilirim. Tamam böyle özetleyemem normal konuyu yazacağım işte. Film 1927 de sessiz sinema aktörü olan çok ünlü bir adamın film galasıyla başlıyor. Bir nevi film içinde film. Bu ünlü aktöre kaza eseri bir bayan çarpıyor ama adam o kadar tatlı ve iyimser biri ki gülüyor ve kadını alttan alıyor. Sonra ise işler çok üzün kadın şans eseri adamın baş rolünde oynadığı filmin bir dansçısı oluyor. Aralarında başta bir yakınlaşma oluyor ama adam ona daha çok arkadaşlık gösteriyor ve ona nasıl aktris olunacağını gösteriyor. Aynı zamanda zaman da ilerliyor ve sesli filmler gelişiyor. Adam işinden oluyor parasız kalıyor bu sırada ise kadın baş rol oyuncu olarak sesli filmlerde... Artık bundan sonrasını izleyin ve görün :).


Asıl konum ise Jean Dujardin'in oyunculuğuydu. Artık söze gerek yok ki ünlü aktör mükemmel bir performans göstermiş. Tam bir 1920li yılların beyefendisi ve ünlü adamı. Filmde en çok dikkatimi çeken özelliği ise gülüşü ve onun sağ kolu olan köpeği olmuştu. Her mutlu bir olay yaşanan sahnede Jean Dujardin'in gülüşü seyirciye ya da sadece bana mutluluk verdi. bir diğer hoşuma giden olay ise köpekcikti. Bu köpek filmde rolünü oynadığı aktörün köpeği fakat sahibine büyük bir dostlukla sarılmış biçimde ve bu da filme bir duygu katıyor. 


Filmden sonra açtım interneti ve bu başarılı aktörün hayatına baktım. Jean Dujardin 19 Haziran 1972 Paris doğumlu. Yani dün doğum günydüüü :D. Bunu fark şu anda fark etmem büyük şapşallık kabul ediyorum. 1999'da esas kariyerine başlamış olan bu oyuncunun iki çocuğu var ve evli :). Son olarak bastırarak söylemek istediğim şey ise mutlaka bu adamın "The Artist" filmindeki gülüşüne bakın o sahnelerde mutlu olan tek kişi ben olmamalıyım!! Öyle değil mi? 


-Düşük  Bel  Kot  Yazarı    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder